sobota, 8 grudnia 2012

Montecillo de topo

¡HOLA!

Czyli kopiec kreta. 
Pada u Was? U mnie śnieg sypie nieprzerwanie od czwartkowego wieczoru, co bardzo mnie cieszy. Nie wyobrażam sobie grudnia, a zwłaszcza Świąt, bez śniegu. Dla mnie po prostu nie istnieją. Mam nadzieję, że biały puch pozostanie z nami już do końca roku. Potem może stopnieć. :P
Wczoraj wieczorem postanowiłam uprzyjemnić sobie czas po całym tygodniu ciężkiej pracy. Czy może być coś lepszego od słuchania świątecznych piosenek w wykonaniu Michaela Buble, dobrej książki i pysznego ciasta w zimowy wieczór? Jeśli nie postanowiłyście powstrzymać się od słodkości na czas Adwentu, to gorąco zachęcam Was do wykonania kopca kreta. :)

  
Składniki:
2 szklanki mąki
100 g margaryny
½ szklanki cukru trzcinowego 
1 ½ szklanki maślanki lub jogurtu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
5 łyżek kakao

1 łyżeczka esencji waniliowej
 
500 ml śmietany 36%
2 fixy do śmietany
250g mascarpone
100 g czekolady (ja użyłam mlecznej Milki)
3 łyżki cukru pudru
3-4 banany

2 łyżki soku z cytryny


W małym garnuszku rozpuścić masło, a następnie trochę je ostudzić. W misce wymieszać dokładnie wszystkie suche składniki. Dodać masło. Dolać jogurtu i miksować, aż do uzyskania średnio gęstej konsystencji ciasta. Dodać esencję waniliową. Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej mąka formy o średnicy 24 cm. Piec 45 minut w 180 st C. Odczekać ok. 10 minut przed wyjęciem ciasta z piekarnika, aby zbytnio nie opadło. Ostawić je do ostygnięcia. Musi jednak być ciepłe, aby łatwo udało się wyciąć miąższ. Z ciasta ściąć wierzch na wysokości około 2 cm. Przy pomocy małej łyżeczki wydrążyć miąższ, aby zostały brzegi ciasta i nietknięty spód. Nie wyrzucać miąższu. 
Czekoladę rozdrobnić na drobne kawałki. Śmietanę ubić na niskich obrotach z cukrem pudrem i fiksem. Po ok. 5 minutach dodać mascarpone miksować kolejne 5 minut. Dodać rozdrobnioną czekoladę i dokładnie wymieszać. Banany obrać ze skórki, przekroić na połówki i skropić sokiem z cytryny, aby nie ściemniały. Ułożyć je na cieście. Krem ułożyć na bananach kształtując kopiec. Krem obłożyć rozdrobnionym ciastem, lekko dociskając. Ciasto schłodzić w lodówce przez co najmniej godzinę,a najlepiej przez całą noc. 


 ¡Que aproveche!

4 komentarze:

  1. Mniam, ależ to smakowicie wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  2. o mało nie zjadłam monitora ;) :D
    Jaką książkę czytasz? (lub ostatnio czytałaś?)

    A co do śniegu.. u mnie już stopniał :( a ma być coraz cieplej więc czuję że święta będę miała "suche" :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obecnie czytam "Noce i dnie". :) Na samym dole, po prawej stronie jest link do mojego profilu na lubimyczytać.pl
      stopniał? u mnie dzisiaj znowu pada. :)

      Usuń
  3. Wygląda tak smakowicie, ze ślinka leci.

    OdpowiedzUsuń

Jestem ogromnie wdzięczna za Wasze komentarze. Czytam wszystkie. :)
Na wszelkie pytania staram się zawsze odpowiadać, a na blogi komentujących zaglądać.
Jeśli jesteś anonimowym użytkownikiem - podpisz się. Będzie nam łatwiej. :)
Komentarze obraźliwe, wulgarne, pisane wyłącznie w celu autoreklamy oraz szeroko pojęty spam - będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...